Vragen? neem gerust contact met ons op via 023-5581528 of [email protected]

Klantenservice

Wij vinden klantvriendelijkheid erg belangrijk, staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Koopzaden.nl

Tuincentrum de Oosteinde
Schipholweg 1088
2141 BG Vijfhuizen
Tel. 023-5581528

[email protected]

Telefonisch bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur.

Bestellen

Stap 1: Artikel(en) in winkelwagentje plaatsen

  • Zoek het artikel dat u wilt bestellen.
  • Klik op 'In winkelwagen', en het artikel van uw keuze komt automatisch in de winkelwagen
  • Klik op 'Volgende stap'. 
  • Wilt u verder winkelen? Geen probleem. klik dan op 'Verder winkelen'.
  • Bestel zonder account, Log in op uw account, of maak een account aan tijdens de bestelling.

Stap 2: Adresgegevens invullen / Bestelling controleren

  • Vul uw naam en adres gegevens in. 

Stap 3: Verzending (optioneel)

  • Mijn bezorgadres is anders dan mijn factuuradres. 
  • Ik wil deze bestelling afhalen in het tuincentrum. Kies uit 1 van de 4 winkels.
  • Ik wil deze bestelling ophalen bij een PostNL afhaalpunt. Kies de dichts bijzijnde ophaal locatie.

Stap 4: Betalen en afronden

  • Kies hoe u wilt betalen. U kunt betalen met iDEAL, Creditcard, overboeking of Riverty (AfterPay).
  • Rond uw bestelling af door akkoord te gaan met de algemene voorwaarden
  • Klik op 'Bestelling afronden'

U ontvangt een e-mail ter bevestiging van uw bestelling.

Heeft u gekozen voor overboeking dan ontvangt u ook een e-mail van Buckaroo, met daarin de gegevens voor het overboeken van het bedrag.

Verzendkosten

Verzend- en verpakkingskosten binnen Nederland

Bestellingen van € 44,95 of meer verzenden wij gratis.

Voor een bestelling onder € 44,95 zijn er 2 tarieven:

  • € 3,99 voor bestellingen onder € 44,95 van alleen kleine zakjes / doosjes zaden die via brievenbuspost worden verzonden.
  • € 5,99 voor bestellingen onder € 44,95 voor de rest van de producten die via pakketpost worden verzonden.

Uitzonderlijke verzendkosten

  • Er word standaard € 3,49 verzendkosten berekend op planten en producten die buiten de maximale afmetingen vallen.

De juiste verzendkosten worden in de laatste stap van de winkelwagen berekend.

Verzend- en verpakkingskosten buiten Nederland

Wilt u de bestelling laten bezorgen in een ander land dan Nederland? Kijk dan in onderstaande lijst voor de juiste tarieven.

  • België
    € 8,95 vanaf € 60,00 gratis thuisbezorgd
  • Duitsland
    € 8,95 vanaf € 60,00 gratis thuisbezorgd
  • Luxemburg
    € 8,95 vanaf € 60,00 gratis thuisbezorgd
  • Denemarken (uitgezonderd Groenland en Faeröer Eilanden)
    € 16,95 vanaf € 75,00 gratis thuisbezorgd
  • Finland
    € 16,95 vanaf € 75,00 gratis thuisbezorgd
  • Frankrijk (uitgezonderd Andorra)
    € 16,95 vanaf € 75,00 gratis thuisbezorgd
  • Italië (uitgezonderd San Marino en Vaticaanstad)
    € 16,95 vanaf € 75,00 gratis thuisbezorgd
  • Oostenrijk
    € 16,95 vanaf € 75,00 gratis thuisbezorgd
  • Spanje (uitgezonderd Canarische Eilanden)
    € 16,95 vanaf € 75,00 gratis thuisbezorgd
  • Zweden
    € 16,95 vanaf € 75,00 gratis thuisbezorgd

Voor overige landen binnen Europa kan u contact met ons opnemen.

Levertijd en verzenden

Levertijd bij koopzaden.nl

Leveringen vinden plaats met de PostNL pakketten, kleine artikelen verzenden wij, indien mogelijk, via brievenbuspost. Wanneer u er voor kiest om de producten te laten bezorgen, worden de producten afgeleverd op het door u aangegeven adres. De levertijden staan aangegeven bij de producten, als u maandag t/m vrijdag voor 15:00 uur besteld wordt doorgaans uw bestelling de volgende dag geleverd.

Bestellingen die zaterdag of zondag geplaatst zijn verzenden wij maandag, zodat deze dinsdag bezorgd worden. Hebben wij bepaalde artikelen niet op voorraad, laten wij het u zo snel mogelijk via de e-mail weten voor restitutie of een vervangend product.

PostNL 

Al onze pakketten worden verstuurd via PostNL. Sinds 1-1-2020 heeft PostNL nieuwe regels omtrent het leveren van pakketten. Postpakketten worden één keer aangeboden, ben je niet thuis dan zal het pakket de volgende dag bij een afhaallocatie in de buurt liggen. Hou hierom je track en trace code goed in de gaten.

Track & Trace code

Op het moment dat de bestelling door ons is aangemeld bij de PostNL ontvangt u automatisch een E-mail met een track&trace code, of in het geval van brievenbuspost een bevestiging dat wij de bestelling verzonden hebben.

Uw bestelling ophalen bij een PostNL afhaal locatie.

Heeft u gekozen voor afhalen bij een PostNL locatie ontvangt u als nog een email met de track & trace code, hierin kan u zien of het pakket is afgeleverd. LET OP: het pakket word maar 7 dagen vast gehouden door de afhaallocatie. Mocht u het pakket niet binnen die tijd ophalen dan zal deze retour gestuurd worden, dit geld ook voor pakket die na de 1ste poging naar een afhaalpunt gaan. U dient zelf met ons contact op te nemen mocht u het pakket niet hebben afgehaald. Mocht u het pakket nogmaals opgestuurd willen hebben dan zullen wij extra verzendkosten in rekening brengen. 
Past uw bestelling door de brievenbus maar u heeft wel gekozen voor een PostNL afhaallocatie dan zal deze op uw eigen adres worden afgeleverd.

Uw bestelling afhalen

Indien u kiest voor afhalen, nemen wij contact met u op wanneer u de bestelling kunt afhalen, in het filiaal van uw keuze. Let op, niet alle artikelen van de webshop zijn in elk filiaal aanwezig. Neem hiervoor contact op als u deze in het betreffende filiaal wilt afhalen!

http://www.deoosteinde.nl/vestigingen

Retourneren

Retouren kunnen aangemeld worden via de e-mail, graag het factuurnummer in de mail vermelden.

[email protected]

De bestelling mag teruggestuurd worden naar:

Tuincentrum de Oosteinde Vijfhuizen
Schipholweg 1088
2141BG Vijfhuizen

Als wij uw retourzending hebben ontvangen, zullen wij de artikelen controleren en het bedrag van de artikelen terugbetalen.

Herroepingsformulier downloaden

Meer informatie

Betaalmogelijkheden

Betaalmogelijkheden

Al onze betalingen gebeuren via Buckaroo binnen een beveiligde betaalomgeving.

  • iDEAL is de meest snelle en betrouwbare manier om uw producten online te bestellen, via de volgende onderstaande banken. ABN Amro, ASN bank, Friesland bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS bank, Triodos bank, Van Lanschot Bankiers
  • Mastercard & VISA Creditcard betalingen gebeuren via een beveiligde SSL verbinding. Uw betalingen zijn ten alle tijden verzekerd.

  • Overboekingen (verzending vind plaats nadat de betaling door ons ontvangen is, dit duurt meestal 1 -3 werkdagen)

  • Riverty (AfterPay) voert voor koopzaden.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van Riverty via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt bij koopzaden.nl betalen met een digitale factuur vanaf minimaal € 5,- tot een maximum bedrag van € 300,- als u voor de eerste keer betaalt via Riverty. Bent u al bekend bij Riverty kunt u betalen tot een bedrag van € 600,-.
    Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen voert Riverty een gegevenscontrole uit. Riverty hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. U kunt bij vragen altijd contact met Riverty opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de Riverty website.
    ''Je moet minimaal 18+ zijn om deze dienst te gebruiken. Als je op tijd betaalt, voorkom je extra kosten en zorg je dat je in de toekomst nogmaals gebruik kunt maken van de diensten van [Riverty]. Door verder te gaan, accepteer je de Algemene Voorwaarden en bevestig je dat je de Privacyverklaring en Cookieverklaring hebt gelezen.'' 

  • PayPal E-mailadres en wachtwoord, dat is voortaan alles wat je nodig hebt. Betalen doe je automatisch via je eigen bankrekening, of stort saldo via iDEAL zodat je direct kan shoppen.

Terugstorttermijnen

Terugstorttermijnen

Zodra uw retourzending of annulering is verwerkt, storten wij binnen onderstaande termijn het bedrag retour op uw rekening.

  • Overboeking: drie werkdagen
  • iDEAL: drie werkdagen
  • Creditcard: tot twintig werkdagen
  • Paypal: drie werkdagen
  • Riverty (Afterpay): drie werkdagen

Recensies

 


Schrijf een recensie over ons en maak kans op een Nationale Tuinbon ter waarde van € 25,-
Iedere maand verloot TuincentrumOverzicht.nl een Nationale Tuinbon.

Schrijf dus vandaag nog uw recensie!


Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt (Genoemd onder artikel 2)
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  4. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;
  5. Bedenktijd: de termijn waarbinnen deconsument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Dag: kalenderdag;
  8. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Tuincentrum de Oosteinde Vijfhuizen B.V.
Schipholweg 1088
 2141 BG Vijfhuizen

Telefoonnummer: 023-5581528 (ma t/m za tussen 9:00 en 17:00 uur)
E-mailadres: [email protected]

KvK-nummer: 34292095
BTW-identificatienummer:  NL818916187B01

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien, en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze, dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
  • ​de prijs inclusief belastingen;
  • de eventuele kosten van aflevering;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;
  • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief;
  • indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
  • de wijze waarop de consument voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet gewilde handelingen op de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop hij deze kan herstellen voordat de overeenkomst tot stand komt;
  • de eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
  • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van producten of diensten.

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,  meesturen:

          a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

          b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

          c. de informatie over bestaande service na aankoop en garanties;

          d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering der overeenkomst;

          e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

  6. Indien de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten of diensten is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6a - Herroepingsrecht bij levering van producten

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende veertien dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
  2. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Als u niet zorgvuldig met het product omgaat, zoals uiteengezet in lid 2, en het product is hierdoor beschadigd, dan bent u aansprakelijk voor de waardevermindering van het product.
  4. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt. 
  5. Voor producten van Ubbink die via dropshipment worden geleverd gelden aanvullende voorwaarden bij het retourneren. Neem hiervoor contact op met de ondernemer.

Artikel 6b - Herroepingsrecht bij levering van diensten

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende veertien werkdagen, ingaande op de dag van het aangaan der overeenkomst.
  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen. De ondernemer zal het volledige bedrag wat de consument heeft betaald voor het geleverde product, inclusief eventuele verzendkosten terugstorten met hetzelfde betaalmiddel. Dit betaalmiddel kan alleen gewijzigd worden in overleg met de consument.
  3. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  4. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  5. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies
  6. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  7. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  8. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

  1. Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door  de ondernemer alleen worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    1. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
    2. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    3. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    4. die snel kunnen bederven of verouderen;

Artikel 9 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    2. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.

Artikel 11 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust tot het moment van bezorging aan de consument bij de ondernemer, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Duurtransacties

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan heeft een looptijd van maximaal twee jaar. Indien is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde tijd en zal de opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst maximaal één maand bedragen.

Artikel 13 - Betaling

  1. Voor zover niet later is overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen veertien dagen na bezorging van het goed of in geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, binnen 14 dagen na afgifte van de deze overeenkomst betreffende bescheiden.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
  5. Tuincentrum de Oosteinde Vijfhuizen B.V. biedt de betaaloptie betaling achteraf aan via Riverty® (AfterPay®). Indien je voor deze betaalmogelijkheid kiest, worden de rechten ten aanzien van het voor jouw aankopen verschuldigde bedrag door Tuincentrum de Oosteinde Vijfhuizen B.V. overgedragen aan Riverty en gelden de betalingsvoorwaarden van Riverty welke zijn in te zien op de website van Riverty onder deze link: Riverty consument betalingsvoorwaarden

Artikel 14 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

Artikel 15 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Privacy statement

Privacy statement

Tuincentrum de Oosteinde Vijfhuizen B.V. respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming. Tuincentrum de Oosteinde Vijfhuizen B.V. zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling.

Tuincentrum de Oosteinde Vijfhuizen B.V. gebruikt de verzamelde gegevens om haar klanten de volgende diensten te leveren:

  • Als u een bestelling plaatst, hebben we uw naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om uw bestelling uit te voeren en u van het verloop daarvan op de hoogte te houden.
  • Om het winkelen bij Tuincentrum de Oosteinde Vijfhuizen B.V. zo aangenaam mogelijk te laten zijn, slaan wij met uw toestemming uw persoonlijke gegevens en de gegevens met betrekking tot uw bestelling en het gebruik van onze diensten op. Hierdoor kunnen wij de website personaliseren.
  • Wij gebruiken uw e-mailadres om u te informeren over de ontwikkeling van de website en over speciale aanbiedingen en acties. Als u hier niet langer prijs op stelt, kunt u zich uitschrijven onderaan onze nieuwsbrief
  • Gegevens over het gebruik van onze site en de feedback die we krijgen van onze bezoekers helpen ons om onze site verder te ontwikkelen en te verbeteren.
  • Als u besluit een recensie te schrijven, kunt u zelf kiezen of u uw naam of andere persoonlijke gegevens toevoegt. We zijn benieuwd naar de meningen van onze bezoekers, maar behouden het recht bijdragen die niet aan onze sitevoorwaarden voldoen niet te publiceren.
  • Als u reageert op een actie of prijsvraag, vragen wij uw naam, adres en e-mailadres. Deze gegevens gebruiken we om de actie uit te voeren, de prijswinnaar(s) bekend te maken, en de respons op onze marketingacties te meten.

Tuincentrum de Oosteinde Vijfhuizen B.V. verkoopt uw gegevens niet.

Tuincentrum de Oosteinde Vijfhuizen B.V. zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

Cookies

Cookies zijn kleine stukjes informatie die door uw browser worden opgeslagen op uw computer. Tuincentrum de Oosteinde Vijfhuizen B.V. gebruikt cookies om u te herkennen bij een volgend bezoek. Cookies stellen ons in staat om informatie te verzamelen over het gebruik van onze diensten en deze te verbeteren en aan te passen aan de wensen van onze bezoekers. Onze cookies geven informatie met betrekking tot persoonsidentificatie. U kunt uw browser zo instellen dat u tijdens het winkelen bij Tuincentrum de Oosteinde Vijfhuizen B.V. geen cookies ontvangt.

Indien u nog vragen mocht hebben over de Privacy Policy van Tuincentrum de Oosteinde Vijfhuizen B.V., dan kunt u contact met ons opnemen. Onze klantenservice helpt u verder als u informatie nodig heeft over uw gegevens of als u deze wilt wijzigen. In geval wijziging van onze Privacy Policy nodig mocht zijn, dan vindt u op deze pagina altijd de meest recente informatie.

Onze winkels